Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky pro nákup zboží v internetovém obchodu JOIK

  1. Rozsah všeobecných obchodních podmínek, kontaktní údaje

1.1. Rozsah všeobecných obchodních podmínek

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se použijí na smluvní vztahy mezi společností Business Advisers s.r.o., U půjčovny 1353/8, Praha – Nové Město, 110 00, identifikační číslo 26719533 (dále jen „Prodávající“) a Zákazníkem*, a to ve verzi platné v době provedení objednávky v internetovém obchodu www.joik.cz (dále také „e-shop“).

Odlišné nebo alternativní smluvní podmínky navržené ze strany Zákazníka nebudou akceptovány, ledaže Prodávající s nimi výslovně projeví písemný souhlas.

* Pro zjednodušení textace těchto VOP bude pojem Zákazník používán pro mužský i ženský rod. Pro odstranění pochybností se uvádí, že tyto VOP jsou platné pro zákazníky muže i ženy.

1.2. Kontaktní údaje:

Pro kontakt a komunikaci s námi můžete použít následující prostředky:

-          prostřednictvím poštovních služeb na adresu: U půjčovny 1353/8, Praha – Nové Město, 110 00,

-          prostřednictvím telefonu: 773 740 773

-          prostřednictvím e-mailové zprávy na adresu: info@joik.cz

-          prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného na naší webové stránce.

 

  1. Obecné podmínky pro používání internetovém obchodu 

2.1. Nakupovat prostřednictvím internetového obchodu mohou pouze osoby starší 18 let.

2.2. Osoby, které nedosáhly věku 18 let, mohou nakupovat prostřednictvím internetového obchodu pouze se souhlasem svého zákonného zástupce.

2.3.Zákazníkem je uživatel internetové prodejny JOIK, který je spotřebitelem nebo obchodníkem. Spotřebitel je fyzická osoba, která při uzavírání kupní smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání 

2.4. Pokud se k nám zaregistrujete, bude nezbytné, abyste nám poskytli své osobní údaje. Z toho důvodu požadujeme váš souhlas se zpracováním osobních údajů. Bez poskytnutí vašeho souhlasu nebude možné využívat služby tohoto internetového obchodu. Podrobné informace o zpracování osobních údajů naleznete zde: Zásady zpracování osobních údajů.

2.5. Internetový obchod Prodávajícího představuje pouze katalog zboží. Umístění zboží na webové stránce internetového obchodu tak nezakládá nabídku ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“). Umístěním zboží v internetovém obchodu Prodávající pouze vyzývá Zákazníka, aby provedl objednávku na zobrazené zboží a uzavřel příslušnou kupní smlouvu (dále jen „Objednávka“).

2.6. Smluvním jazykem při uzavírání smlouvy je čeština a slovenština.

  1.  Zpracování osobních údajů

3.1. Všechny informace týkající se ochrany osobních údajů naleznete na naší webové stránce v záložce Zásady ochrany osobních údajů.

3.2. Dovolujeme si zdůraznit, že poskytnutí vaše souhlasu se zpracováním osobních údajů je zcela dobrovolné, avšak bez tohoto souhlasu nebude možné provést registraci a nákup zboží v našem internetovém obchodu.

3.2. V určitých případech bychom vás chtěli požádat o poskytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání reklamních sdělení, např. zasílání oznámení o speciálních nabídkách, výprodejích apod. Tento souhlas je rovněž dobrovolný a může být kdykoliv odvolán. Více informací k této problematice naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů. 

  1. Objednávky

4.1. Objednávky zboží se provádějí prostřednictvím internetového obchodu dostupného na internetové adrese www.joik.cz

4.2. Zboží v internetovém obchodu je řádně označeno názvem a je zpravidla vyobrazeno společně se slovním popisem o složení, způsobu použití, gramáži

4.3. Při provádění objednávky provede Zákazník výběr konkrétního druhu zboží a množství objednávaného zboží.

  1. Jak nakoupit v internetovém obchodu

5.1. Vybranou položku z katalogu zboží vložte do nákupního košíku kliknutím na ikonu „Přidat do košíku“. Tímto se vaše objednávka ještě nestává závaznou.

5.2. Všechny položky, které jsou umístěné do nákupního košíku kde jednotlivými kroky provedete objednávku. Na základě vybraného zboží můžete dále pokračovat kliknutím na ikonu ,,Pokračovat v objednávce“ v následujícím kroku vyplníte Dodací údaje a pro závaznou objednávku musíte zaškrtnout políčko akceptující tyto VOP. Tímto postupem je akceptace VOP zahrnuta do vaší objednávky a kliknutím na ikonu ,,Pokračovat v objednávce“ přejdete k možnosti výběru dopravy a platby a doplňte platební údaje.

5.3. Následně vyberte požadovanou platební metodu. V internetovém obchodu je možné použít následující platební metody: platební služby GoPay, bankovním převodem nebo platba na dobírku (pouze v případě doručení kurýrem na vaši adresu).

5.4. Po provedení výběru těchto parametrů můžete dále pokračovat v nákupu nebo si nechat znovu zobrazit souhrn objednávky.

5.5. Kliknutím na ikonu „Odeslat Objednávku“ podáváte závaznou objednávku položek umístěných v nákupním košíku. Objednávka se pro vás stává závaznou.

5.6. Jako spotřebitel máte právo odstoupit od kupní smlouvy. Toto právo zůstává předchozím ustanovením bodu 5.5. nedotčeno.

5.7. Až do okamžiku provedení platby máte kdykoliv možnost ukončit objednávkový proces. Chcete-li tak učinit, postačí se zdržet dalších kroků a opustit stránku, kde se objednávka provádí, případně můžete kliknout na ikonu, která vás vrátí na předchozí stránku, nebo kliknout na jakýkoliv produkt na webové stránce www.joik.cz nebo přejít na libovolnou webovou stránku. Objednávka, která není v posledním kroku odeslána, nebude postoupena k vyřízení.

5.8. Po přijetí objednávky Prodávajícím vám bude zaslána e-mailová zpráva s potvrzením o přijetí objednávky, ve které budou znovu uvedeny detaily vaší objednávky. Přijetím objednávky Prodávajícím však ještě není kupní smlouva uzavřena. Kupní smlouva je uzavřena až tehdy, když vám bude doručeno potvrzení o odeslání zboží.

5.9. Za účelem vyjasnění otázek ohledně objednávky nebo doručení vás můžeme kontaktovat telefonicky (pokud jste nám poskytli své telefonní číslo) nebo elektronicky e-mailovou zprávou. Telefonní čísla a e-mailové adresy jsou použity pouze v souvislosti se zpracováním objednávek a dodání zboží a nejsou použity k propagačním a reklamním účelům, ledaže nám poskytnete svůj výslovný souhlas i k těmto účelům.

5.10. Jako spotřebitel máte právo odstoupit od kupní smlouvy v souladu s pravidly

  1. Kupní cena

Všechny ceny uvedené v internetovém obchodu jsou uvedeny v CZK včetně daně z přidané hodnoty (DPH) v zákonné výši. Ceny je možné zobrazit také v EUR. Uvedená cena nezahrnuje náklady na dodání zboží, které se liší podle zvoleného způsobu dodání zboží a platební metody. Tyto náklady budou dodatečně přičteny ke kupní ceně. Konečná cena, včetně nákladů na dodání zboží a DPH v zákonné výši, bude zobrazena na konci objednávkového procesu před odesláním objednávky.

Cena uvedená na konci objednávkového procesu je cenou konečnou. Prodávající a Zákazník jsou touto cenou vázáni. Později nebude tato cena měněna, a to ani v případě, že v internetovém obchodu dojde ze strany Prodávajícího k úpravě kupní ceny za zboží nebo proběhne reklamní slevová akce.

Prodávající si vyhrazuje právo změnit kupní cenu za zboží, které je nabízeno k prodeji prostřednictvím internetového obchodu, přidávat nové druhy zboží, pořádat a rušit speciální slevové akce, a to vše v souladu s občanským zákoníkem a s dalšími souvisejícími právními předpisy.

  1. Dostupnost zboží

Všechny druhy zboží nabízené v internetovém obchodu jsou skladem u Prodávajícího. Ve výjimečných případech, např. když velký počet Zákazníků objedná stejný produkt zároveň, nemusí být produkt dostupný. V takovém případě budete bezodkladně informováni, že zboží je nedostupné a objednávka nemůže být vyřízena. Vzhledem k tomu nebude kupní smlouva uzavřena. Objednané zboží vám může být dodáno, pouze dokud se nevyčerpají zásoby daného druhu zboží.

Aktuálně nedostupné produkty jsou na stránce produktu zřetelně označeny. Produkty, které nejsou aktuálně skladem, nelze přidat do košíku.

  1. Dodací podmínky

Objednané zboží je Prodávajícím dodáváno výhradně na území České a Slovenské republiky.

Vedle způsobu dodání na vámi určenou adresu, si můžete zboží rovněž osobně vyzvednout v jednom ze dvou výdejních míst.

Dodací doba činí obvykle 2 – 4 pracovní dny v závislosti na uhrazení platby. Odesíláme zásilky ihned, jakmile obdržíme celou částku kupní ceny. Až poté začíná plynout výše uvedená dodací doba. Zásilky jsou odesílány v pracovní dny od pondělí do pátku, tzn. že pro účely výpočtu dodací doby se nepřihlíží k víkendovým dnům a svátkům. Doba dodání počíná dnem doručení potvrzení o odeslání zásilky. Pokud není některý z objednaných produktů dostupný nebo zásilka nemůže být odeslána z jiného důvodu, budeme vás neprodleně o této skutečnosti informovat.

  1. Platební podmínky

Máte k dispozici následující platební metody: platební služby GoPay, platba převodem a platba na dobírku (pouze v případě doručení kurýrem na vaši adresu).

Pokud zvolíte službu GoPay jako platební metodu, budete automaticky přesměrováni na webovou stránku společnosti GoPay.

  1. Náklady na dopravu

Objednané zboží je dodáváno výhradně na území České republiky a Slovenské republiky.

Celkové náklady na dopravu závisí na zvoleném způsobu dodání a činí:

-          79 CZK při dopravě kurýrem na vámi určenou doručovací adresu,

  1. Pravidla týkající se práva na odstoupení od kupní smlouvy

11.1. Právo odstoupit od kupní smlouvy

Máte právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů, tzn. právo na odstoupení od smlouvy zaniká uplynutím 14 dnů ode dne, kdy jste si vy osobně nebo třetí osoba vámi určená (vyjma kurýra) vyzvedla zásilku objednaného zboží. Pokud chcete odstoupit od smlouvy, informujte nás o svém rozhodnutí (např. ve formě dopisu zaslaného poštou nebo e-mailem), a to:

-          písemně na adresu Business Advisers s.r.o., U půjčovny 1353/8, Praha - Nové Město, 110 00

-          telefonicky na čísle 773 740 773 nebo

-          elektronicky na e-mailové adrese: info@joik.cz

Můžete rovněž využít standardizovaný formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný na naší webové stránce, nicméně se nejedná o povinný způsob uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. K zachování lhůty pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy je dostačující, pokud nám odešlete oznámení o odstoupení od smlouvy v poslední den lhůty pro odstoupení od smlouvy.

11.2. Důsledky odstoupení od smlouvy

Pokud odstoupíte od kupní smlouvy, je naší povinností vám neprodleně vrátit finanční prostředky, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na dopravu odpovídajících nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, které nabízíme, a to nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy je nám doručeno vaše oznámení o odstoupení od kupní smlouvy.

Vrácení peněžních prostředků bude provedeno použitím stejného způsobu platby, který byl vámi použit při původní transakci, ledaže se s vámi domluvíme na jiném řešení. V žádném případě však po vás nebudeme požadovat úhradu nákladů spojených s vrácením peněžních prostředků.

Pokud odstoupíte od kupní smlouvy, máte povinnost nám bezodkladně zaslat zakoupené zboží zpět, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jste nás informovali o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Tato lhůta je dodržena, pokud bude zakoupené zboží odesláno na adresu sídla společnosti v poslední den této 14 denní lhůty.

V případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu. Prodávající vrátí zákazníkovi spolu s uhrazenou kupní cenou zboží také jím uhrazené náklady na dodání zboží, a to do výše odpovídající nákladům na dodání zboží nejlevnějším způsobem, který prodávající nabízí. K zásilce, jejímž prostřednictvím je vraceno zboží, musí být přiloženy veškeré dokumenty, včetně faktury, nebo musí být vznik kupní smlouvy jinak bezpochybně prokázán. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi spotřebiteli dříve, než mu zákazník spotřebitel zboží doručí na správnou výše uvedenou kontaktní adresu.

Zboží je spotřebitel povinen vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, v neporušeném originálním obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní, používané či poškozené, může prodávající vracenou kupní cenu snížit o částku odpovídající nákladům na uvedení zboží do původního stavu a vzniklé škodě na zboží. Peníze za vrácené zboží budou spotřebiteli vráceny do 14 dnů od účinnosti odstoupení od smlouvy bankovním převodem na účet, který prodávajícímu písemně sdělí.

Vzhledem k povaze zboží nabízeného v internetové prodejně JOIK (kosmetické produkty), zdůrazňujeme, že nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

Jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a zákazníkem uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku, darovací smlouva pozbývá účinnosti a zákazník je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky.

11.3. Formulář pro odstoupení od smlouvy

Pokud chcete odstoupit od kupní smlouvy, prosím vyplňte formulář v následujícím znění a zašlete nám jej poštovní zásilkou nebo e-mailem.

-          poštovní zásilkou na adresu: Business Advisers s.r.o., U půjčovny 1353/8, Praha – Nové Město, 110

-          elektronicky na e-mailovou adresu: info@joik.cz

 

– Tímto Vám oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy ve vztahu k následujícímu zboží/ve vztahu k následujícím službám: ___________

– Objednáno dne_________ (*)/Doručeno dne ____________(*)

– Jméno a příjmení:

– Adresa:

– Podpis zákazníka (pouze v případě použití písemné podoby formuláře):

– Datum:

 

(*) Nehodící se škrtněte.

 

 

12. Reklamace a záruka zboží

 Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem internetové prodejny JOIK a    právním řádem České republiky.

Zboží lze reklamovat u prodávajícího dle podmínek reklamačního řádu uvedeného níže.

Na zboží se vztahuje záruční doba odpovídající povaze zboží. Záruční doba je uvedena na obalu výrobku a není-li záruka na obalu výrobku uvedena, pak činí 24 měsíců.

Zákazník bere na vědomí, že s ohledem na povahu prodávaného zboží (kosmetické produkty) musí být zboží skladováno při teplotách v rozmezí 5 – 25°C.

Je-li zákazníkem spotřebitel, reklamace se kromě zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, s přihlédnutím k upřesnění v reklamačním řádu.

  1. Změna VOP

Prodávající je oprávněn jednostranně provádět změny těchto VOP, je-li to nezbytné za účelem uvedení VOP do souladu se změnami právních nebo technických předpisů. O provedených úpravách budou Zákazníci informováni, a to zveřejněním změněného znění VOP. Změna VOP se stává součástí uzavřené smlouvy, pokud Zákazník nepodá písemnou námitku proti změně do 6 týdnů od doručení oznámení o tom, že změny byly implementovány do smluvních vztahů Prodávajícího.

 Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 25. 5. 2018.

 

POVINNOST ZÁKAZNÍKA

V případě, že zboží jeví v okamžiku doručení viditelné známky poškození, je zákazník oprávněn zboží nepřevzít. Po převzetí je zákazník povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných závadách telefonicky či na e-mailovou adresu info@joik.cz

Pro řádné vyřízení reklamace je zákazník povinen doručit reklamované zboží dodavateli, a to poštou (jako obchodní balík), případně osobním doručením, a to na adresy uvedené výše. Reklamované zboží nelze zaslat na dobírku. Zákazník je povinen při uplatnění reklamace předložit stručný popis závady. Zákazník je povinen oznámit prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu, poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit.

PRÁVA ZÁKAZNÍKA Z VADNÉHI PLNĚNÍ

Prodávající odpovídá zákazníkovi, že věc při převzetí nemá vady.  

Právo zákazníka z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při předání zboží, i pokud se vada projeví až později. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

V případě, že se po převzetí zboží zákazníkem vyskytnou v záruční době vady zboží, může zákazník uplatnit svou oprávněnou reklamaci.

Záruční doba začíná běžet dnem převzetí výrobku zákazníkem. Na zboží je poskytována záruka odpovídající povaze zboží. Záruční doba je uvedena na obalu výrobku, není-li záruka na obalu výrobku uvedena, pak činí 24 měsíců. Prodejce odpovídá za všechny vady výrobku, které má zboží při převzetí zákazníkem, a které se projeví v průběhu záruční doby. Nevztahuje se pak na vady způsobené nešetrným či nesprávným zacházením nebo běžným opotřebením.

Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník právo:

  1. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  2. na odstranění vady opravou věci,
  3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  4. odstoupit od smlouvy.

Zákazník je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

Nezvolí-li zákazník své právo z vadného plnění včas, má práva, která by mu jinak náležela při nepodstatném porušení smlouvy.

Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník následující práva:

Jedná-li se o vady odstranitelné, ale vyskytující se opakovaně, nebo jedná-li se o větší počet vad, může zákazník požadovat dodání nové věci či výměnu součásti nebo odstranění vady nebo od smlouvy odstoupit. Jedná-li se o vady odstranitelné a není to neúměrné, může zákazník požadovat dodání nové věci či výměnu součásti nebo odstranění vady. Byl-li by požadavek na dodání nové věci nepřiměřený, zejména jde-li o vadu odstranitelnou bez zbytečného odkladu, má zákazník nárok na odstranění vady. Vždy může namísto uvedených práv volit přiměřenou slevu z kupní ceny.

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,

  1. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci, 
  2. použil-li zákazník věc ještě před objevením vady,
  3. nezpůsobil-li zákazník nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
  4. prodal-li zákazník věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí zákazník prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

Při dodání nové věci vrátí zákazník prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.

Nárok na uplatnění záruky zaniká mimo jiné v následujících případech:

  1. Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace – záruka zanikla.
  2. Vada vznikla nevhodným používáním zboží.
  3. Vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem.
  4. Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
  5. Vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.
  6. Zboží bylo poškozeno živly.

V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu nákladů na doručení reklamovaného zboží prodejci, a to v podobě poštovného v nezbytné výši. Smluvní strany se dohodly, že prodávající uhradí zákazníkovi účelně vynaložené náklady na doručení reklamovaného zboží prodejci pouze na základě daňového dokladu prokazujícího výši skutečně vynaložených nákladů na doručení.

V případě zániku smlouvy z důvodu oprávněné reklamace výrobku, který byl zcela nebo z části uhrazen prostřednictvím bonusové poukázky, bude zákazníkovi připsán nový bonus ve výši odpovídající částce, která byla na úhradu oprávněně reklamovaného výrobku z bonusu započtena.

V případě neoprávněné reklamace nemá zákazník nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodejce nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně.


Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 14. 8. 2019.